torsdag 14 maj 2009

On da West coast

Är nu på besök hos mina föräldrar så att de blivande morföräldrarna får träffa blivande barnbarnet. Jag var lite orolig för att jag inte skulle ha något att göra här, så jag har på börjat ett nytt virkprojekt. Jag virkar en giraff till Skorpan. Jag började igår och har hittills virkat... 2 giraffhuvuden och 2 giraffhorn. Anledningen till att giraffen har två huvuden är att jag inte blev helt nöjd med det första. Jag tyckte att huvudet var för litet i förhållande till nosen, troligtvis på grund av att jag virkat nosen för löst och själva huvudet för hårt. Huvud nummer två ser mer proportionerligt ut. Jag måste bara säga att det är superkul att virka figurer. Det var inte så svårt när mamma väl lärt mig hur man tolkar mönstret. Mönstret köpte jag på Made by you för 20 kr. Bilden på hur giraffen ska se ut sedan har jag snott från samma sida.

2 kommentarer:

  1. Så töt!! Jag har aldrig lärt mig tolka virk/stickmönster. Fast framförallt klarar jag inte att virka jämnt så jag kan bara göra "barbafigurer" =)

    SvaraRadera
  2. Var otroligt söt. Kan du inte virka en åt mig också? :)

    SvaraRadera