söndag 17 maj 2009

Amigurumi

Nu är giraffen klar. Jag är nöjd med resultatet och eftersom jag tyckte det var superkul att att virka denna lilla figur så kommer det definitivt bli fler. När jag var och handlade garnet hade de ett underbart turkost garn som jag bara var tvungen att köpa och det kommer jag att använda när jag virkar tröjan på denne lilla krabat. Är det nån som vet om man får lov att virka på flyget? Det är ju annars en ypperlig sysselsättning under en långtråkig flygning. Tack till blivande mormodern för hjälpen med tolkningen av mönstret och till blivande morfadern som ovetandes offrade sin kudde till innandömet till detta söta kramdjur.

1 kommentar:

  1. Vad fin den blev! Själv virkade jag två filurer och en apa från samma sida i veckan. Nu blev jag sugen på giraffen också :) (hittade hit via fl)

    SvaraRadera