lördag 26 maj 2012

Kollektivtrafik? Skulle inte tro det!

Jag och Hugo hade haft roligt i skateparken, Steel Park, och det var en glad och smutsig kille som ivrigt väntade på att äntligen få åka buss! Vi var lite tidiga och fick vänta 10 minuter innan bussen kom. Bussen kom och bussen gick och kvar stod vi vid busshållsplatsen. Hugo ropade "Buss! Buss! Buss!" och pekade när bussen åkte. Det fanns nämligen redan två barnvagnar på bussen så då fick vi inte åka med. Jag förstår,  ur säkerhetssynpunkt, att de inte kan ta med hur många barnvagnar som helst på bussen men jag blev ändå irriterad. Skulle vi vänta 30 minuter på nästa buss och hoppas att den inte fyllt sin kvot på barnvagnar? Nä, det är något fel här. Jag betalar ju fullpris för att få åka buss. Jag och junior promenerade ca 1km till en mer välbesökt hållplats där vi fick vänta ytterligare 10 minuter och denna gången fick vi åka med. Jag hade hellre tagit bilen men idag åkte vi buss för att Hugo tycker att det är så kul. Nä, kollektivtrafik skulle jag inte kalla det. 



2 kommentarer:

  1. Jag har råkat ut för det där ett antal gånger och brukade då helt enkelt bara plocka ut barnet och fälla barnvagnen för då räknas den som bagage och då verkar det inte finns begränsningar konstigt nog.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade så mycket packning under vagnen men jag ska medge att jag tänkte tanken.

      Radera